Znaczenie mediów społecznościowych w skutecznym pozycjonowaniu

Nie ma Ciebie na Facebooku? Nie żyjesz!”. Oczywiście, jest w tym stwierdzeniu duża doza humoru i żartu. Nie da się jednak ukryć, że ciężko dzisiaj wyobrazić sobie świat bez social media. Portale społecznościowe to nie tylko sposób na nawiązywanie kontaktu z bliższymi lub dalszymi znajomymi, ale również na promocję w sieci – firmy poprzez social media mogą szybko i bez większych kłopotów dotrzeć do klienta. Jak media społecznościowe wspomagają pozycjonowanie i widoczność danej firmy w sieci?


Widoczność postów to podstawa

Bardzo ważna jest widoczność postów. Jak ją uzyskać? Wbrew pozorom dobra grafika ma znaczenie – jeśli mamy taką możliwość róbmy sami grafikę. MUsi być ona przede wszystkim czytelna i bardzo przejrzysta, z jednej strony miła dla oka, ale z drugiej taka, która od razu zwraca uwagę. Dobre zdjęcie, napis odwołujący się do tematyki posta z pewnością się sprawdzi. Jeśli poruszamy jakąś ważną tematykę branżową warto robić takie grafiki, które zmuszają  do zatrzymania się – czytelnik zawiesza wzrok, spogląda na grafikę  i w konsekwencji również nierzadko ją udostępnia.

Zadawanie pytań w postach  generuje ruch na Twojej stronie

Dobra grafika, o której była mowa powyżej łączy się także z drugą rzeczą jaką jest zadawanie pytań w postach.Zadajesz pytanie – motywujesz odwiedzających Twoją stronę do interakcji.  Rozmowa prowadzona pod postem zawsze zwiększa zasięg i co za tym idzie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.  Co ważne – tematyka rozmowy musi być jak najbardziej naturalna. Tutaj nie możemy pozwolić sobie na jakąkolwiek sztuczność – internauci od razu zauważą, że nie jesteśmy szczerzy w tym co robimy. Pytania, interakcja z fanami strony powinna swobodnie i bez problemu płynąć.  Nie możemy też pod żadnym pozorem zalewać naszych klientów dużą ilością zbędnych treści.Musimy dać im czas, aby oswoili się z danym przekazem i żeby post przede wszystkim wyświetlił się na tablicach.

Jak jeszcze możemy wzmocnić pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to ważna aspekekt, aby dotrzeć do klienta.

Kolejnym sposobem, dzięki któremu możemy nie tylko trafić do nowych klientów, ale również wzmocnić pozycjonowanie jest tworzenie wydarzeń na Facebooku. W zależności od charakteru naszej działalności możemy tworzyć wydarzenia z okazji konkretnych dni czy szczególnych dla danej branży dat. Jak wpływa to na zasięg? Przede wszystkim wydarzenie jest widoczne na tablicy zaraz po utworzeniu. Następnie Możemy zaprosić znajomych i fanów strony do wzięcia udziału w wydarzeniu: automatycznie informacja o udziale w wydarzeniu pokazuje się na tablicy każdej osoby, która decyduje się wziąć w nim udział. Nie możemy organizując konkursy kazać fanom udostępniać wydarzenia, ale możemy ich do tego delikatnie zachęcić. Nawet jeśli chociażby mały odsetek udostępni wydarzenie i tak zwiększymy zasięg naszej strony i naszej działalności.